Som motet eller introitus Læsningssvar – forslag 1 Læsningssvar – forslag 2 Motet (A) Læsningssvar (A+B) Motet (A) – forslag 1 Motet (A) – forslag 2 Motet... Præludium og musikindslag Musikvalg til ligestemmigt kor Musikvalg til blandet kor Musikvalg til kirkesanger Postludium... Som motet eller introitus Læsningssvar – forslag 1 Læsningssvar – forslag 2 Motet (A) Læsningssvar (A+B) Motet (A) – forslag 1 Motet (A) – forslag 2 Motet... ind i den musikalske helhed.... Man kan selv variere i antallet af stemmer i korsatsen. N.W. Gade: ”Barn Jesus i en krybbe lå”, MK 3, 7, Musikhøjskolens Forlag, 1961.... Musikvalg juleaften Musikvalg
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/foerste-tekstraekke/juleaften/musikvalg-juleaftenVi drøftede brugen af julesalmer her i adventstiden.... til juletiden og derved prioriterer, at salmerne kan synges i den kontekst i kirkeåret, de er tænkt ind i – valgt ikke mindre end to julesalmer.... Tværfagligt notat 4. s. advent Tværfagligt notat
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/anden-tekstraekke/4-soendag-i-advent/tvaerfagligt-notat-4-s-adventog vil gøre, at Gud engang bliver alt i alle.... Samme introduceres i øvrigt i den valgte kollekt.... Homiletiske overvejelser 16. s. e. trinitatis Homiletiske overvejelser
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/anden-tekstraekke/16-soendag-efter-trinitatis/homiletiske-overvejelser-16-s-e-trinitatisSom anden salme vælger vi "Dig rummer ej himle", hvor Guds-ordet "nedsænkes" i støvet, i barmen, i kirken.... Ordet "vindpust" som er negativt ladet i den gammeltestamentlige lektie, bliver i salmen et positivt og lindrende billede på Helligånden som livgiver.... Salmevalg Salmevalg 14. s. e. trinitatis
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/anden-tekstraekke/14-soendag-efter-trinitatis/salmevalg-14-s-e-trinitatisDerfor har vi valgt at lade denne spænding præge gudstjenestens forløb i en opadgående kurve, sådan at vi begynder i fastens mere rigide og lidt dystre... univers og slutter i en lysere, mere udfoldet taknemmelighedssfære men uden helt at slippe det modsætningsfyldte.... Tværfagligt notat Tværfagligt notat midfaste
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/foerste-tekstraekke/midfaste-sondag/tvaerfagligt-notat-midfasteI den anden film ser man hvordan sognepræst Inge Lindhardt Mikkelsen underviser minikonfirmander med særlige behov fra Vonsbæk Skole.... Filmene er produceret af TV-Glad i Aabenraa og er støttet af Haderslev Stiftsråd og Folkekirkens uddannelse og videnscenter (FUV).... Nye film om folkekirkens tilbud til børn og voksne med særlige behov
https://www.fkuv.dk/aktuelt/nyheder/nye-film-om-folkekirkens-tilbud-til-boern-og-voksne-med-saerlige-behovNu er jeg i mål, nu kan jeg, hvad jeg skal kunne.... I livets præsens ligger derfor vores kald.... Tværfagligt notat Tværfagligt notat 25. s. e. trinitatis
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/anden-tekstraekke/25-soendag-efter-trinitatis/tvaerfagligt-notat-25-s-e-trinitatisPræludium Postludium Motet for lige stemmer Motet for blandet kor... At være i musikken i fællesskabet gør vores nærvær med hinanden og med Gud større.... Musikvalg Musikvalg 6. s. e. trinitatis
https://www.fkuv.dk/bag-om-helligdagen/foerste-tekstraekke/6-sondag-efter-trinitatis/musikvalg-6-s-e-trinitatisBrug for opkvalificering og bevidstgørelse Gudstjenester kan vække erindringer og færdigheder Generationsmøder og fællesskaber Mere nærvær, når sproget... I Danmark er der ca. 87.000 mennesker med demens, og antallet er stærkt stigende i takt med, at der bliver flere ældre.... Folkekirken er ikke i væsentligt omfang klædt på til at være sammen med mennesker med demens fx på det lokale plejehjem, i strikkeklubben eller ved 'forstyrrelser... Nærvær og tid
https://www.fkuv.dk/viden-og-udvikling/vidensbank/naervaer-og-tidFremtidssikring af børnekonfirmandundervisningen Grundlæggende struktur for hver mødegang Tid og ro til at se og lytte til børnene Ønske om sjov og lærerig... Og hvis der er rigtig mange fritidstilbud i sognet, kan man overveje at placere det i weekender eller samle det på én uge.... Den tilgang flugter godt med svarene fra børn i 3.-4. klasse, der i undersøgelsen er blevet spurgt, hvad der er vigtigt, når man 'går til noget': Det skal... Børnekonfirmandundersøgelse
https://www.fkuv.dk/viden-og-udvikling/vidensbank/bornekonfirmandundersogelse